Loyaliteitsprogramma’s met vouchers

  • 0
  • 01/22/2015

Loyaliteitsprogramma’s worden door veel bedrijven gebruikt om klanten aan te trekken maar vooral te behouden. Onderzoek*1  wijst uit dat 55% van de klanten aangeeft  mede door beloningen voor  een bepaalde aanbieder te kiezen.

De meerderheid van de supermarktketens werkt met loyaliteitsprogramma’s zoals de bonus- en Airmileskaarten. Vrijwel ieder huishouden in Nederland heeft er wel eentje liggen.

Er is een continue strijd in het vinden van een manier om op te vallen met een loyaliteitprogramma. Onderzoek *2 laat zien dat 60% van de klanten alleen meedoen met de acties voor de tegoedbonnen en de coupons. Dit is een van de meest populaire manieren om te sparen (74%).

Tegoedbonnen zijn een goede manier om klanten enthousiast te maken en te winnen door middel van een loyaliteitsprogramma. Z-CARD klant All Bar One koos ervoor om een afscheurbare variant met vouchers te gebruiken als onderdeel van de Pocketmedia campagne, welke een groot succes bleek.

Het krijgen en verwerven van tegoedbonnen wordt nu meer dan ooit geaccepteerd onder de klanten en met de merken die steeds vindingrijker worden met het aanbod is het te verwachten dat het gebruik van de bonnen zal groeien. Op deze manier wordt de klant aangemoedigd tot een lange termijn-relatie.

*1 The Grass Roots
*2The Lure of Loyalty

Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over onze producten. Neem contact op